rosaliemartens.reismee.nl

Eerste 2 maanden

Ik ben nu precies 2 maanden in Engeland. En het is al weer een tijdje geleden dat ik wat van me heb laten horen. Maar na een paar weken begon het leven hier gewoon als het ‘normale leven’ te voelen en dan is het moeilijker om wat te schrijven. Dit gewone leven bestaat uit mijn au pair uurtjes, afspreken met andere Au Pairs en veel beweging zoals fietsen naar het trein station of naar plaatsjes in de buurt, wandelen met Archie (de hond) of hardlopen met Archie en soms zwemmen. Zo ben ik laatst op de fiets naar Ledbury geweest, dit is ongeveer 50 minuten fietsen, en toen heb ik daar voor 45 minuten gezwommen en daarna weer terug gefietst. Ik kom dus wel aan mijn 30 minuten beweging per dag. Maar naast dat ‘gewone leven’ heb ik ook nog andere dingen gedaan. Dus ik ga proberen om de hoogte puntjes uit de afgelopen 2 maand te vertellen, anders krijg ik later spijt als ik straks niet meer wat ik gedaan heb als ik het al niet een beetje vergeten ben.

Ik heb nog een paar andere au pairs ontmoet en heb daar leuke dingen mee gedaan en een aantal steden bezocht zoals Birmingham, Worcester en Hereford.

Verder had ik dit weekend een langer weekend vrij omdat de uurtjes van de vrijdag bij de donderdag er bij kwamen dus was ik lekker de hele vrijdag vrij. Een lang weekend vrij was een mooie gelegenheid om mijn eerste weekend trip te maken. Met dit eerste tripje ben ik naar Liverpool en Manchester geweest. Vrijdag ochtend vertrok ik met de trein naar Liverpool toen ik daar aankwam heb ik een aantal culturele dingen bezocht zoals the dock (de plek van de beatles), Liverpool museum, head pier, een paar pleintjes en nog meer. Op de nacht van vrijdag op zaterdag sliep ik in een hostel in Liverpool. Dit was de eerste keer dat ik in een hostel sliep en ook nog is alleen, dus dat vond ik wel een beetje spannend. Het was een kamer voor 8 vrouwen maar uiteindelijk sliepen we maar met zijn drieën op de kamer.Eén daarvan was een Italiaans meisje ze was erg aardig en die avond zijn we samen wat gaan drinken bij de bar in het hostel. Het was aardig druk bij de bar en er waren een paar aardige jongens uit Wales. Daar zijn we later nog mee op stap gegaan in de stad en hebben we het nachtleven van Liverpool gezien. We zijn naar een club geweest en een paar pubs. Het was grappig om het nachtleven van Liverpool te zien, veel mensen leken op de mensen uit Geordie shore. De volgende dag heb ik nog een beetje rondgelopen door Liverpool en toen heb ik rond 2 uur een trein naar Manchester gepakt. Dit was ongeveer 40 minuten met de trein vanaf Liverpool. Toen ik in Manchester aankwam begon het keihard te regenen, dus heb ik snel het hostel opgezocht, waar ik die nacht sliep, en in gecheckt en gewacht totdat de regen een beetje voorbij was. Nadat de regen minder was geworden heb ik de stad een beetje verkend, een beetje winkels gekeken en wat gegeten. De volgende dag regende het jammer genoeg bijna de hele dag. Ik ben toen naar de kathedraal van Manchester geweest, naar het voetbal museum, langs china town en de town hall gelopen en heb ik nog wat winkels gekeken en door de stad geslenterd. Daarna was het al weer half 6 en was het tijd om mijn trein terug te nemen van de grote stad naar het kleine dorpje en de weilanden. Het was een erg leuk weekend en ik kijk uit naar mijn volgende tripje. Nu is natuurlijk de vraag welke van de 2 steden het leukste was. Ik vond Liverpool leuker dan Manchester, maar dat komt denk ik doordat het daar niet de hele tijd regenden zoals in Manchester.

Deze 2 weken hebben de kinderen vakantie. Het was dus best fijn om even een weekendje een break te hebben van de kinderen, want ik ga ze veel zien deze 2 weken.

Reacties

Reacties

Oma en Opa

Lieve Rosalie, leuk om te horen dat je niet alleen voor de Engelse taal in Engeland bent maar ook veel van de cultuur gaat kijken in musea en niet te vergeten de Engelse pup te bezoeken. Wij wensen je fijne paasdagen

Jolanda Martens

Hoi Rosalie
Wat leuk om wat van je te horen. Goed van je om zo erop uit te gaan. Zo zie je ook nog wat van het land en de gewoontes daar. Wel dapper zo alleen op stap. Hier gaat alles zoals gewoon, ben nu aan het werk en morgen is het pasen. Ook dan moet ik werken maar 2e paasdag ben ik vrij. Morgen zijn we bij opa en oma op het eten uitgenodigd. Dat is erg gezellig.
Ik wens je daar nog heel veel plezier en geniet
Veel liefs Jolanda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active